Dag 3 – Mina rädslor.

Jag är inte rädd för spindlar,ormar eller något sånt. Visst jag tycker att dom är lite obehagliga men jag är inte rädd.

Det jag mest är rädd för är att göra fel. Jag klarar inte av att göra fel, det är det värsta som finns. Att göra eller säga något fel har alltid varit det värsta som finns för mig.

Det spelar ingen roll om det är en fånig liten sak jag råkar säga eller nåt litet fel jag gör. Jag kan ligga vaken många nätter och tänka på det lilla misstaget.

Min rädsla för att göra något fel påvärkar mitt liv väldigt mycket, på ett väldigt negativt sätt. Det ger mig sämre betyg i skolan för att jag inte vågar göra något. Det gör också att jag inte har så mycket kompisar, jag är så rädd att råka säga något som gör så att folk tycker att jag är konstig. Så istället säger jag inget.

Och jag är medveten om att det verkligen inte är bra det här, och det är något jag verkligen jobbar på. Jag ska våga prata mer. Alla gör fel ibland, jag måste lära mig att det inte gör något att göra fel ibland.

Man lever bara en gång, och jag vill verkligen leva och ha kul. Inte gå runt och vara rädd för att göra fel.
Ja tror inte jag kommer ångra att jag jag t.ex. gick upp och gjorde den där presentationen som gick åt helvete när jag är gammal. Men jag kommer verkligen ångra mig om jag inte gör den p.g.a. rädslan över att den kanske går dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0