dö östgötatrafiken, dö

Jag fattar inte, jag fattar verkligen inte. Det är vinter varje år. Men ändå lyckas inte östgötatrafiken fatta att det kommer snö.

Både bussar och spårvagnar är inställda eller så är dom alldeles försena. Bussar krockar på spårvagnspåren så att spårvagnarna inte kommer fram och måste ersättas med bussar.

Och varför kan man inte sätta in extrabussar när det är så mycket folk på bussen att man måste stå upp på en busstur som tar över en timme. Bussen kör i över 90 en stor del av vägen, hur bra är det då att stå upp då? Jag fattar inte hur det kan vara tillåtet.

Nej, jag längtar verkligen till sommaren. Kollektivtrafiken krånglar då också, men det är iaf varmt när man väntar på dom försenade bussarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0